VW uhradí daňové náklady spojené s údaji o CO2

Koncern Volkswagen uhradí za evropské motoristy veškeré dodatečné daňové náklady, které by jim mohly vzniknout v souvislosti s chybnými údaji o emisích oxidu uhličitého (CO2) u jeho vozů.

Německý automobilový koncern Volkswagen uhradí za evropské motoristy veškeré dodatečné daňové náklady, které by jim mohly vzniknout v souvislosti s chybnými údaji o emisích oxidu uhličitého (CO2) u jeho vozů. Slíbila to sama firma. Zhruba 800 tisíc vozů z koncernu Volkswagen podle úterní zprávy podniku vypouští do ovzduší více emisí oxidu uhličitého, než uvádí výrobce, a má rovněž vyšší spotřebu pohonných hmot.

Šéf automobilky Matthias Müller v pátek v dopisu vyzval ministry financí členských zemí Evropské unie, aby se s případnými dodatečnými daňovými požadavky obraceli přímo na firmu, nikoli na majitele vozů. Dodatečné daňové náklady by mohly vzniknout tam, kde je výše zdanění aut závislá na úrovni emisí či spotřeby.

Volkswagen již od září čelí skandálu kolem falšování testů emisí. Skandál se zatím týkal údajů o emisích oxidů dusíku a zahrnoval asi 11 milionů naftových vozů, včetně 1,2 milionu aut české divize Škoda Auto. Nově zjištěné nesrovnalosti kolem emisí oxidu uhličitého se týkají převážně naftových automobilů, včetně vozů Škoda Octavia. Zahrnují ale také téměř 100 tisíc benzinových automobilů.

Skandál kolem Volkswagenu vypukl 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) koncern obvinila, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

Největší skandál v osmasedmdesátileté historii koncernu přechodně srazil tržní hodnotu podniku až o třetinu, donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Martina Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě.

Martin Winterkorn

Martin Winterkorn



Vydáno: 13.listopad 2015, v Emise, Kauza, Výrobci.
Zdroj: Reuters