Volvo Cars poprvé prodala půl milionu aut
Automobilce Volvo se v roce 2015 podařilo prodat celkem 503 127 vozů. Poprvé za 89 let své existence překročila hranici půl milionu prodaných aut. Jak se značce dařilo v Česku?
Volvo Cars zaznamenala podle vlastního vyjádření posílení prodeje ve všech třech klíčových regionech. V Evropě prodej za minulý rok stoupl o 10,6 % až na 269 249 prodaných jednotek, což dělá 53,5 % celkového objemu prodeje.
V USA zaznamenala značka Volvo v roce 2015 značné oživení, které se projevilo nárůstem prodeje o 24,3 %. V čínské obtížné ekonomické situaci se prodeje zpočátku příliš nehýbaly, ale ke konci roku došlo k jejich posílení, takže za čtvrté čtvrtletí vzrostly o 11,4 %.
„Jsem nesmírně potěšen, že mohu rok 2015 prohlásit za rok rekordního prodeje,“ uvedl Håkan Samuelsson, generální ředitel společnosti. „Nyní, když je úspěšný rok 2015 za námi, se společnost Volvo chystá vstoupit do druhé fáze své globální transformace. Jakmile bude tento přerod dokončen, značka Volvo přestane v automobilovém průmyslu zastávat roli malého hráče a stane se skutečně globální prémiovou automobilkou. V příštích letech padnou další rekordy.“
V České republice vzrostly prodeje o 3,4% na 1656 prodaných vozů. Značka nabídla nové showroomy v Brně a Liberci.
Plány pro další léta
Během následujících let chce Volvo pokračovat ve vylepšování svého postavení mezi svými rivaly v segmentu globálních prémiových značek. Nadále bude usilovat o oživení svého působení na trhu USA, kde bude současně rozvíjet svou výrobu. Ve střednědobém horizontu se chystá pokračovat v růstu na čínském trhu, zdvojnásobit svůj podíl na evropském trhu a zvýšit svůj celkový prodej na 800 000 vozů ročně. Zároveň představí kompletně novou modelovou řadu vybavenou motory postavenými na základě nových technologií a bude upevňovat své vedoucí postavení v oblasti automobilové bezpečnosti a vývoje technologií autonomního řízení.
V následujících letech budou představeny velké modely Volvo řad 90 a 60 postavené na modulární platformě SPA. Kromě nich budou na trh uvedeny také menší modely založené na kompaktní modulární platformě (CMA), pro něž bude typická stejná kvalita a technická vyspělost jako pro velké vozy architektury SPA.
Automobilka Volvo v budoucích letech dále upevní svou pozici globálního lídra ve vývoji hybridních vozů, jejichž součástí budou nové hybridní agregáty zahrnující čtyřválcové a tříválcové spalovací motory, které budou nabízet nepřekonatelnou kombinaci výkonu a nízkých emisí.
Vůbec poprvé bude představen také plně elektrický vůz, přičemž společnost Volvo očekává, že ve střednědobém horizontu zaujmou elektrifikovaná vozidla 10 % jejího ročního prodeje.