Lokman Kuris – International Expansion Manager Uber, Barbora Polachová – Marketing & Community Manager Uber Praha, Václav Sochor – konzultant z Bison & Rose

Uber za rok přepravil čtvrt milionu cestujících

Alternativní taxislužba Uber původem z USA přepravila v Praze za první rok provozu od srpna 2014 do letošního srpna čtvrt milionu cestujících. Spolu s prosazením se na tuzemském trhu společnost zvýšila ceny přepravy.

Nyní se tuzemská centrála Uberu zaměřuje na nábor řidičů. Aktivních šoférů, kteří během posledních tří měsíců pro Uber uskutečnili alespoň jednu jízdu, má nyní kolem tisícovky. Na středečním setkání s novináři to řekla marketingová manažerka společnosti Barbora Polachová.

U levnější služby Uber Pop se cena za kilometr zvýšila začátkem prosince o dvě koruny na 12 korun. K tomu je potřeba připočíst pětikorunu za minutu strávenou ve vozidle a třicetikorunovou nástupní sazbu. U služby Uber Black, prezentované jako smluvní přeprava, se kilometrová cena zvýšila z 23 korun na 27 a minutová sazba vzrostla o dvě koruny na šest korun.

Důvodem zvýšení cen je snaha nalákat více řidičů-partnerů, uvedla Polachová. Podle ní se nárůst ceny do počtu objednávek příliš negativně nepromítl. V současnosti platí, že 70 procent řidičů Uberu má i jinou práci a v řadě případů zcela mimo obor veřejné dopravy. Cestující, kteří aplikaci pro zprostředkování přepravy využívají, pak podle statistik společnosti tvoří ze zhruba 30 procent cizinci. Jejich podíl samozřejmě vzrůstá během letního období, kdy Prahu navštěvuje více turistů, dodala Polachová.

Dita Vašíčková PR Specialist Bison & Rose s měřičem alkoholu uberBREATHE

Dita Vašíčková PR Specialist
Bison & Rose s měřičem alkoholu uberBREATHE

Tento týden Uber zahájil v Praze marketingovou akci, během které bude zadarmo převážet podnapilé lidi z pražských klubů. Automaty na měření množství alkoholu v dechu budou k dispozici ve středu pražském Klubu Lávka, ve čtvrtek v Lucerna Music Baru a v pátek večer v baru Hangár a v sobotu v Malostranské Besedě,  uvedla Polachová.

Uber v Česku podniká od loňského léta a figuruje podle svého vyjádření jako prostředník zajišťující zájemcům takzvanou smluvní přepravu a nikoliv taxislužbu. To ale ve svém rozhodnutí zpochybnil jak magistrát, tak nyní i ministerstvo dopravy s tím, že pro vozy Uberu platí podobně jako pro jiná vozidla taxi povinnost jezdit s viditelným označením taxi a úředně schváleným taxametrem. Službu POP pak společnost prezentuje jako spolujízdu. Kromě Uberu existují v Praze další alternativní taxislužby, například Liftago nebo Hopin.”



Vydáno: 17.prosinec 2015, v Doprava, Informace z trhu, Legislativa, Tiskovky.
Zdroj: deník.cz