Tvrdé zkoušky nové generace Porsche 911

Osmá generace sportovního vozu Porsche 911 bude uvedena na trh začátkem roku 2019. Předtím ovšem novinka musela absolvovat rozsáhlý zkušební program.

Testování se zaměřilo především na klasické klíčové kompetence značky v oblastech podvozku a motoru, které umožňují škálu nastavení mezi vysloveně sportovním charakterem a komfortem pro každodenní provoz. Součástí programu byly také testy funkčnosti a odolnosti zcela nového konceptu ovládání včetně přístrojů a displejů. Výzvám tvrdého zkušebního maratonu musely čelit i nové asistenční systémy a rozšířené funkce v oblasti konektivity. Testy ovládání a funkcí systému Porsche Connect jsou vzhledem k odlišným variantám v různých zemích mimořádně náročné.

Rozdíl 85 stupňů Celsia

V oblastech s horkým klimatem, jako jsou státy Perského zálivu na Středním východě nebo Údolí smrti v USA, musely prototypy absolvovat mimo jiné testy funkčnosti klimatizace, chladicí soustavy a stálosti spalovacího procesu při teplotách až 50 stupňů Celsia. Díly v interiéru se například nesmějí v důsledku horka deformovat, ani vydávat nežádoucí zvuky. Ve Finsku s teplotami minus 35 stupňů Celsia se inženýři při testech zaměřili na spuštění studeného motoru, topení a klimatizaci, trakci, ovladatelnost, brzdné výkony a rychlost zásahů systémů pro řízení jízdní dynamiky. Nové „devětsetjedenáctky“ sprintovaly v rámci zkušebního maratonu také po čínských silnicích a cestách, které jsou pro tamní dopravní infrastrukturu typické, a musely prokázat, že dokážou spolehlivě spalovat paliva nejrůznějších kvalit.

 

Čtyři kilometry nadmořské výšky

V Německu je tradiční součástí zkušebního programu Porsche závodní okruh Nürburgring. Křest ohněm v náročných podmínkách vrchoviny Eifel absolvovaly motor, převodovka, brzdy a podvozek. V Itálii jezdila zkušební vozidla po vysokorychlostním okruhu Nardò. Nešlo však jen o nejvyšší rychlost, nýbrž i o chlazení a ovladatelnost. V Údolí smrti, které leží až téměř 90 metrů pod hladinou moře, dosáhly zkušební vozy nejnižšího bodu svého maratonu. Na hoře Mount Evans v Coloradu, s nadmořskou výškou 4300 metrů, byl řídký vzduch výzvou pro přeplňování dvěma turbodmychadly a palivovou soustavu. Na konci zkušebního programu měla vozidla za sebou celkem tři miliony kilometrů.

 

Stejně důležité byly zkušební jízdy v každodenním provozu na veřejných komunikacích – ve městě nebo mimo město v celém Německu. I při těchto jízdách s dodržováním všech pravidel silničního provozu bylo ujeto mnoho kilometrů, aby byla zajištěna dlouhá životnost i praktická využitelnost vozidla a jeho systémů a aby bylo zaručeno, že i osmá generace ikony mezi sportovními vozy bude nejlepší 911 všech dob.



Vydáno: 8.listopad 2018, v ExpressAuto.
Zdroj: Porsche