Test: kompaktní crossover Volkswagen T-Roc

Oficiální název testovaného vozu je Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 7DSG 4Motion. Poněkud složité jméno skrývá kompaktní crossover, kterým německá značka vstoupila do pořádně nabitého segmentu.

Novinka, která vstupuje mezi početnou konkurenci, musí něčím zaujmout. Nejlépe designem, protože ten je nejvíc vidět. A nutno uznat, že T-Roc na to má, designéři značky VW se nechali unést moderními trendy. Ovšem ne přes míru, žádné extravagance a výstřelky, ale dali vozu svěžest a osobitost. Mohutný zadní sloupek pak evokuje pocit bezpečí, protože působí robustně. Světlá výška není nijak závratná (158 mm), takže žádné terénní SUV, i když je zřejmé, že nějaká polní cesta překážkou rozhodně není.

Interiér je na obvyklé úrovni vozů značky Volkswagen. Tedy přehledný a ryze funkční, nic nechybí, nic není zbytečné. A dojem umocňuje i snadno ovladatelný informační systém s osmipalcovým displejem. Tady se konstruktéři z Wolfsburgu pořádně vytáhli! A kdy ý jsme uvnitř vozu, pak je třeba zmínit, že i přes kompaktní rozměry se technikům podařilo vykouzlit dostatečný prostor na zadních sedadlech a poměrně solidní velikost „kufru“ (u čtyřkolky 392 objemových litrů v základu).

 

Traduje se, že všechna auta současnosti jsou vlastně stejná, a tak hodně záleží na prvním pocitu při usednutí za volant. V tomto směru je na tom T-Roc velmi dobře, přijal nás přátelsky a přívětivě, stačila chvilka a kamarádství bylo navázáno. A pak jsem se rozjeli…

Rozšifrování názvu napovídá, že pod kapotou byl přeplňovaný zážehový čtyřválec s objemem 1984 ccm a výkonem 190 koní (140 kW), který spolupracuje se sedmistupňovým a dvouspojkovým automatem, poháněná jsou všechna čtyři kola. Což stačí k tomu, aby vůz získal parametry, které uspokojí i duše vyznávající sportovní jízdu.

Na silnici si totiž vede T-Roc znamenitě. Poněkud tvrdší naladění podvozku mu dovoluje akce, které by s jiným vozem překročily čáru, i v ošemetných situacích si udržuje stabilitu, velice rychle dovede rozdělovat točivý moment podle aktuální potřeby a jeho reakce na volant jsou takřka bezchybné. Prostě chybí mu jedno – a to je laxnost, protože koním v motoru se líbí aktivita, chtějí dokazovat, že jejich počet není jen omračujícím číslem. Stručně lze říci, že T-Roc dává řidiči nejen pocit jistoty a spolupráce, ale také mu skýtá zábavu z jízdy. Dobrým pomocníkem je i volič jízdních režimů (Comfort, Normal, Sport, Eco, Individual), u některý konkurenčních aut jsou rozdíly v nastavení nepatrné, T-Roc však dovede rozlišit přání řidiče znatelně. A především v režimu Sport si lze jízdu skutečně užít (maximální rychlost je 216 km/h, akcelerace z nuly na stovku 7,2 s).

 

S tím souvisí také žíznivost. Byli jsme docela překvapeni, že „žíznivost“ nepřekročila únosnou míru (papírový průměr spotřeby je 6,7 l/100 km), ekonomická jízda vyžadovala 6 litrů na stovku kilometrů, vyloženě sportovní pak nepřesáhla devět litrů benzinu.

Zbývá ještě zmínka o ceně. V základní verzi je T-Roc za částku od 457 900 korun, ovšem testovaný vůz stojí na vrcholku nabídky, takže je třeba za něj i připlatit, Jeho cena je 820 900 korun. Žádná lidovka, na druhou stranu je však třeba uvést, že za tyhle peníze je muziky opravdu hodně…



Vydáno: 5.leden 2019, v ExpressAuto.
Zdroj: Foto: Volkswagen