PSA si loni v Evropě polepšil o 6 procent

Prodeje skupiny PSA se loni v Evropě zvýšily o 5,9 % a dosáhly 1 864 000 kusů, ke zrychlení rostoucího trendu došlo hlavně ve 4. čtvrtletí.

Prodeje značky PEUGEOT se zvýšily o 9,4 % na 1 056 000 kusů, zejména díky výsledkům modelu Peugeot 308 (+31 %) a díky dobrým výsledkům modelů Peugeot 2008 (+11 %, růst třetí rok po sobě) a 208 (+10 %). Modely 2008 a 308 se umístily v Evropě ve svých segmentech mezi třemi nejúspěšnějšími vozy.

Nejvýraznějšího růstu dosáhly v Nizozemsku (+25 %, tj. +10 500 prodaných vozů), ve Španělsku (+24 %, tj. +19 900 prodaných vozů), v Itálii (+21 %, tj. +17 500 prodaných vozů) a ve Francii (+7 %, tj. +23 900 prodaných vozů).

CITROËN zaznamenal nejlepší výsledky od roku 2012. Prodej dosáhl 731 000 kusů a roční nárůst činil 3 %, přičemž ve 2. pololetí roku došlo ke zrychlení růstové tendence (+ 6%). Z hlediska registrovaných vozů zaznamenala značka Citroën nárůst za rok o 5 % (+ 7 % ve 2. pololetí).

Objemy prodejů Citroën rostou na hlavních trzích, jako je Velká Británie, Španělsko, Itálie a Německo, a to jak díky úspěchu osobních vozů C4 Cactus (82 000 prodaných vozů), nová C1 (60 000 prodaných vozů) a C4 Picasso (113 000 prodaných vozů), tak díky prodeji užitkových vozů, zejména nového Berlinga, který je ve svém segmentu nejúspěšnější.

Prodeje značky DS dosáhla 76 500 vozů. Ve 4. čtvrtletí byl objem prodejů o 20,7 % vyšší než ve stejném období roku 2014. Dynamiku spustilo zejména uvedení nových produktů na trh (nová DS 5 v červnu a nová DS 4 a DS 4 Crossback ve druhé polovině roku), nabídka limitovaných edicí u DS 3 a rozšiřování sítě DS, kterou nyní v Evropě tvoří 17 DS Store a 78 DS Salon.

PSA se v roce 2014 spojil s čínskou Dongfeng

PSA se v roce 2014 spojil s čínskou Dongfeng

PSA v Asii

V Číně a jihovýchodní Asii jsou prodeje PSA Peugeot Citroën prakticky stabilní (-0,9 %) a dosahují 736 000 kusů

Na čínském trhu, kde světové značky registrovaly v průběhu roku mírný růst, se prodeje skupiny zvýšily ve čtvrtém čtvrtletí (v meziročním srovnání +8,9 %) a skupina se nadále zaměřovala na rentabilitu.

Prodeje značky PEUGEOT se v Číně zvýšily o 6 % na 408 000 kusů a společnost Dongfeng Peugeot se zařadila mezi mezinárodní značky s nejrychlejším tempem růstu. Tyto výsledky se opírají zejména o úspěch nového Peugeotu 408, jehož prodeje v roce 2015 vzrostly o 68 % na více než 107 000 kusů. Dalším faktorem růstu bylo zřízení inovativních on-line obchodních platforem ve spolupráci s velkými čínskými weby v oblasti e-commerce. Za zmínku také stojí pokračující úspěch řady SUV Peugeot (3008 a 2008), jichž se v průběhu roku prodalo více než 110 000 kusů.

CITROËN v tomto regionu registruje více než 300 000 prodaných vozů, což odráží skutečnost, že se prodeje ve 4. čtvrtletí zvedly o více než 10 %. Za tímto úspěchem stojí SUV C3-XR, který byl na trh uveden na začátku roku a již překonal cíl 67 000 prodaných kusů, zatímco Citroën C-Elysée upevnil s 90 000 kusy své postavení nejprodávanějšího vozu společnosti Dongfeng Citroën. Nová C4, která je na trhu od října, má za sebou vynikající start, prodej již dosáhl 8 000 kusů.

Tyto výsledky se opírají o vynikající kvalitu dealerské sítě Dongfeng Citroën, která byla v roce 2015 zařazena na 1. místo v JD Power Customer Satisfaction Index za kvalitu svých služeb zákazníkům.

Čína v současné době představuje 21 % celosvětového prodeje značky DS, která zde zaznamenala 21 500 prodaných vozů. Důkazem zájmu trhu o francouzský luxus je to, že značka v Číně registruje nárůst dodávek o 46 %.

Střední východ a Afrika

Region Střední východ & Afrika je 3. pilířem skupiny, která zde prodala 180 200 vozů, což znamená nárůst o 6,4 %.

Skupina PSA Peugeot Citroën si udržela silnou pozici na několika trzích (1. místo v Tunisku, 2. místo v Alžírsku a v Maroku).

PEUGEOT, který zde prodal 117 000 vozů, zaznamenal nárůst o 2,3 %. Značka posílila své pozice v Alžírsku, Maroku, Tunisku, francouzských zámořských departementech a Izraeli. Výrazně se zvýšily prodeje v Turecku (+40 %), Izraeli (+ 67 %) a v arabských zemích integrace MASHREK (+26 %), zejména díky výsledkům vozů Peugeot 208, 301 a 308.

Prodeje značky CITROËN vzrostly v průběhu roku o 16,1 % na 61 500 prodaným vozům. Značka posílila své pozice v Alžírsku, Tunisku a Izraeli a prudký nárůst tržeb značka zaznamenala v Turecku (+43 %), Izraeli (+79 %) a Tunisku (+29 %), zejména díky úspěchu vozu C- Elysée, který je nejprodávanějším modelem značky Citroën v těchto zemích.

Značka DS pokračovala v tomto regionu ve své expanzi, což se projevilo zejména oznámením vstupu na íránský trh a otevřením DS STORE v Ankaře a v Tunisu, které jsou nyní první autosalony značky na africkém kontinentu.

Latinská Amerika

V Latinské Americe a zemích Eurasie jsou prodeje skupiny nadále ovlivněny velmi oslabeným ekonomickým prostředím. Skupina se v těchto oblastech zůstala zaměřena na výnosnost svých operací a místní integraci výroby.

Značka PEUGEOT uvedla v Latinské Americe na trh několik modelů: Peugeot 2008 v Brazílii v průběhu roku a nový Peugeot 308 a nový Peugeot 408 v Argentině a Brazílii v posledních čtyřech měsících roku 2015.

V Mexiku vzrostly prodeje značky Peugeot o 34 % a v Chile, kde se trh propadl -14 %, se zvýšily o 4 %.

Značka CITROËN prodala v Latinské Americe 56 600 vozů a v listopadu uvedla na trh nový C3 Aircross, malý crossover, který ideálně vyhovuje místním potřebám trhu a vyrábí se v Porto Real v Brazílii.

V regionu Indie-Tichomoří skupina prodala 23 800 vozů, zejména díky modelům Peugeot 2008, 308 a Citroën C4 Picasso. Na nárůstu o 6,5 % se podílela zejména Korea a Japonsko.



Vydáno: 5.únor 2016, v Výrobci, Výsledky.
Zdroj: Peugeot, Radka Matthey