Před 10 lety: Auto Palace oživil značku Hyundai
Co psal portál Autodealers před 10 lety? Věnovali jsme se oživení značky Hyundai v Česku. Po skomírajícím Motokovu převzal v roce 2001 dovoz AutoPalace, který vybudoval centrálu pro Hyundai v pražských Butovicích.
V prvním roce své obnovené činnosti Hyundai na českém trhu zvýšila prodejnost osobních vozů o 21 procent a v kategorii užitkových automobilů o 107 procent. To vše ještě při omezené nabídce modelů, neúplné dealerské síti a nepříznivých ekonomických podmínkách toho roku.
Za první čtyři měsíce roku 2006 si pak vůz se značkou Hyundai zakoupilo 2.588 zákazníků. Celkem 2.139 jich zvolilo některý z osobních modelů, dalších 449 pak vůz v užitkové verzi.
2008: import převzala korejská centrála
Jenže čas Auto Palace jako importéra korejských vozů už končil. V roce 2006 se Hyundai rozhodl vybudovat továrnu v Nošovicích a na začátku srpna 2008 převzala nová společnost Hyundai Motor Czech aktivity spojené s distribucí značky Hyundai v České republice.
Představitelé Hyundai Motor Czech tehdy svolali novináře na velkou konferenci do pražského hotelu Internacionál. „Do pěti let chceme být nejprodávanější dováženou značkou,“ řekl nový šéf importérství Zdeněk Fořt.