Pojistné případy havárií vozidel 2015

Audatex: nejdráž se bourá s Jaguáry, nejlevněji s Renaulty

Nejvíce bouraným modelem je Škoda Octavia 2. generace, nejčastěji se bourá kryt předního nárazníku. Jak vypadá celkový žebříček?

Společnost Audatex, významný hráč na poli IT řešení pro oblast automobilového průmyslu a pojišťovnictví a lídr v oblasti automatizovaných výpočtů nákladů na opravy a řízení likvidace škod na vozidlech, připravila analýzu nákladů na opravy škod na havarovaných vozidlech za uplynulý rok 2015. Kalkulační systémy Audatexu zaznamenali v ČR za loňský rok celkem 468 801 případů likvidace škod a oprav (o 12 % více než v roce 2014) s průměrnou škodou na vozidle ve výši 34 634 Kč (nárůst o 7,5 % oproti roku 2014). Nejvyšší průměrná škoda při haváriích v loňském roce vznikala u vozidel Jaguar S -Type, kde činila 214 600 Kč, následovalo Audi R8 s částkou 184 000 Kč a Mercedes-Benz CLK se 163 800 Kč. Naopak nejnižší průměrná škoda byla u vozidel Renault Mégane (11 100 Kč), Hyundai Accent (12 000 Kč) a starších modelů Škoda řad 105-135 (12 600 Kč).

Nejčastěji v roce 2015 bourali řidiči vozidel Škoda Octavia (60 900 případů, cca 13 % všech pojistných případů) a Škoda Fabia (32 000 případů, cca 7 %). Nejotloukanějším modelem pak je s velkým náskokem Škoda Octavia 2. generace z let 2004-2013, která figurovala ve 34 929 případech (7,5 %) oprav s průměrnou škodou 30 222 Kč. Následovala 1. generace Škoda Fabia z let 1999-2008 s 15 000 případy (3,2 %) a škodou 22 500 Kč a trojici největších smolařů uzavírala 1. generace Škoda Octavia z let 1997-2004 se 13 700 případy (2,9 %) a škodou 25 300 Kč.

V žebříčku nejčastěji bouraných dílů je na prvním místě jednoznačně kryt předního nárazníku opět u Škody Octavia 2. generace (6092 případů) a také u Škody Fabia 1. generace (4520 případů), následovaný krytem zadního nárazníku opět u modelu Škoda Octavia 2. generace (3979 případů).

Audatex uvedl na podzim loňského roku na český trh unikátní platformu AudaNEXT pro digitální správu celého životního cyklu vozidel a dalších řešení pro oblast pojišťovnictví a automotive. Nová platforma mimo jiné výrazně zjednodušuje, zpřehledňuje a zrychluje komunikaci mezi pojišťovnou a servisem při řešení pojistných událostí na vozidlech a zkracuje proces likvidace pojistné události, a tedy i dobu potřebnou k opravě vozu, z několika dnů na několik hodin. Na nový systém postupně přechází všichni klienti Audatexu, tedy pojišťovny nabízející pojištění motorových vozidel v ČR, importéři vozidel, dílů a laků, a řada autorizovaných i neautorizovaných servisů a lakoven.



Vydáno: 22.leden 2016, v Analýza, Pojištění, Statistika.
Zdroj: ACCEDO Czech Republic, Ondřej Hampl