Importéry i dealery aut trápí prázdné showroomy

Klokočka převlékl salon Škody do “Human Touch”

Autosalon Klokočka v Praze-Řepích se stal v celosvětovém měřítku tisícím obchodníkem Škody v novém firemním designu. Do konce roku je nová korporátní identita povinná pro všechny prodejce značky. Ne všichni dealeři termín stihnou.

Nové jsou u Klokočky i procesy v rámci aktivit obchodního místa, nová je úroveň péče o zákazníky následující strategii ‚Human Touch’ a zaměření procesů na potřeby zákazníků s cílem dosažení jejich maximální spokojenosti. Rozsáhlá modernizace, zahájená koncem roku 2013, je integrální součástí Růstové strategie ŠKODA.

„Otevření tisícího autosalonu na světě v novém firemním designu je pro značku ŠKODA důležitým mezníkem,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika. „Nový firemní design našich obchodních míst nabízí skvělý prostor pro prezentaci naší nové palety modelů zákazníkům. Současně zaměřujeme všechny procesy v rámci aktivit obchodního místa více na potřeby zákazníků. V následujících letech budeme tyto procesy dále optimalizovat. Pro naše zákazníky jsme připravili také celou řadu nových služeb. Novým konfigurátorem počínaje a rozšířenými balíčky předplaceného servisu konče,“ doplňuje Vlček.

Human Touch

Nové uspořádání prodejních prostor je zaměřeno na optimální péči o zákazníka a na rychlou a přímou komunikaci. „Showroom je místem, kde se naše strategie „Human Touch“ mění ve skutečnost,“ říká Luboš Vlček. Hlavním motivem nového uspořádání jsou tedy otevřenost a transparentnost.

Design následuje funkci. Kvalitní materiály, nové designové prvky, efektně řešené osvětlení a teplé odstíny dřeva vytváří lákavé prostředí. Jako první upoutá pozornost nová stěna, nacházející se naproti vchodu. Nově řešená jsou i všechna pracoviště prodejců a servisních poradců. V exteriéru se nová architektura autosalonů ŠKODA vyznačuje jasnými a jednoduchými tvary, sladěným barevným konceptem, modulárními designovými prvky a moderním konceptem osvětlení. Nové venkovní komunikační plochy zlepšují viditelnost obchodního místa značky ŠKODA ve dne i v noci.

Všichni termín nestihnou

Zdaleka ne všichni dealeři Škody lednový termín pro přestavbu salonu stihnou. “Očekáváme, že ze současných 230 dealerů nebude několik desítek do nového vzhledu investovat,” řekl Vlček v létě na setkání s novináři. Ti podle jeho slov nebudou smět prodávat nové škodovky.

Týká se to například Eurocaru v pražských Bohnicích. “Nemáme tu kam naši malou prodejnu rozšiřovat, po prvním lednu budeme nabízet jen předváděčky a servis,” řekli našemu portálu zástupci firmy.

Showroom EuroCaru v pražských Bohnicích umožňuje umístění 4-5 aut. Pro Škodu Auto je to málo.

Showroom EuroCaru v pražských Bohnicích umožňuje umístění 4-5 aut. Pro Škodu Auto je to málo.



Vydáno: 17.září 2015, v Design, Prodejci, Servis.
Zdroj: marketingové noviny, archiv Automakers