Česká pojišťovna chce dále snižovat náklady
Růst pojišťoven potáhne pojištění vozidel a majetku, které posiluje díky ekonomickému oživení. Pojišťovny však obecně budou muset reagovat na růst škod a jít s cenami výš, říká šéf České pojišťovny Marek Jankovič.
Nový šéf České pojišťovny, který je v čele největší tuzemské pojišťovací skupiny od letošního července, dává najevo, že chce její pověst vylepšit.
“Naší nespornou výhodou nad konkurencí je nejširší pobočková síť, máme i největší počet vlastních zaměstnanců, roste nám byznys prostřednictvím třetích stran a mnoho služeb dokážeme poskytnout rychle a pohodlně on-line. Budeme v tom pokračovat, protože to je cesta, jak si současné klienty udržet, nabrat nové a jak zároveň snížit náklady,” říká slovenský manažer v prvním rozhovoru po svém nástupu do nové funkce.
Česká pojišťovna si zachovává postavení největší tuzemské pojišťovny, ale její tržní podíl i v posledních letech klesal, přestože se ještě i pod manažerským řízením PPF snažila negativní trend zastavit. Jaký úkol jste dostal od mateřské společnosti Generali?
Cíl je jasný – posilovat v segmentech, kde je možné dosáhnout větší ziskovosti, a udržet pozici ve všech ostatních. Strategii na příští rok budu brzy předkládat vedení Skupiny Generali, ale pokud jde o střednědobý plán, ten není striktně daný a ladí se každý rok. V našem případě to bude během pěti šesti měsíců.