Zástupci Škody se z ceremoniálu omluvili a tak ocenění převzal za značku šéf NH Caru Vít Pěkný

Anketu České auto roku 2015 vyhrál Superb

Třetí ročník motoristické soutěže České auto 2015 (Auto, které bych si koupil) vyhrála Škoda Superb. Druhý skončil Hyundai Tucson a třetí se umístila Škoda Fabia.

Do soutěže bylo nominováno 60 automobilových novinek, které přišly na český trh od dubna 2014 do října 2015. O vítězi rozhodla svými hlasy výhradně veřejnost, tedy uživatelé automobilů. Svůj názor vyjádřilo 42 466 respondentů. Výsledky byly oznámeny v pražské Praga Aréně.

Soutěž vznikla jako reakce na vysoký věk vozového parku v České republice, jehož průměrná výše dosahuje téměř hranice 15 let. Proto si soutěž klade za cíl podpořit zájem o nové vozy, které jsou bezpečnější, hospodárnější a ekologičtější. Pozitivním trendem je nárůst prodeje osobních vozů za prvních devět měsíců 2015 o více než 21 % proti stejnému období loňského roku. Celkem se za první tři čtvrtletí v České republice prodalo 171 010 nových osobních vozů.

Své šampióny mají i doplňkové kategorie, které byly v soutěži vyhlášeny: v kategorii Auto snů zvítězil vůz Ford Mustang, Auto pro partnerku/partnera vyhrála Škoda Fabia, v kategorii Auto šetrné k přírodě získal první místo vůz BMW i8 a kategorii Auto, které je nejpraktičtější ovládla Škoda Superb.

Součástí kampaně byla výzva k návštěvě vybraného prodejce a vyzkoušení některého z nominovaných vozů. U každého automobilu byl prolink na dealerskou síť značky, kde si respondenti mohli v případě zájmu zažádat o jeho vyzkoušení. Kromě webových stránek bylo možné hlasovat i na výstavě Autoshow Praha ve dnech 1. až 4. října 2015, kde mohli návštěvníci s novými vozy zároveň absolvovat i testovací jízdy. Pro hlasující veřejnost jsou určeny atraktivní ceny za 350 000 korun. První cenou je poukázka na pořízení nového vozu v hodnotě 250 000 korun.

Spoluvyhlašovatelem a generálním partnerem soutěže je společnost Alcar Bohemia. Hlavními partnery Incheba EXPO Praha a Webasto. Partnery jsou společnosti nebo značky Castrol, Construct, Garmin.

Hlavním partnerem závěrečného ceremoniálu je LeasePlan Česká republika a partnerem závěrečného ceremoniálu Bridgestone ČR. Hlavním mediálním partnerem soutěže je vydavatelství Business Media CZ.

Mediálními partnery jsou z tištěných médií: Autodealers, Automakers, Autoservis, Autosport&Tuning, evo, Fleet, Flóra na zahradě, Chrom&Plameny, Motohouse, offROAD 4×4 magazín, Oldtimer, Pěkné bydlení, Pneu revue, QUAD magazín, Střelecká revue, Yachting revue, Zdraví. Z elektronických médií: Autoroad.cz, Roadlife.cz a TopDrive.cz.

Vítězové soutěže v hlavní kategorii Auto, které bych si koupil:

2015 – Škoda Superb

2014 – Škoda Rapid Spaceback

2013 – Škoda Octavia

Foto z vyhlášení ankety roku 2014

Foto z vyhlášení ankety roku 2014

 



Vydáno: 23.říjen 2015, v Ankety, Eventy, Marketing.
Zdroj: České auto roku